why????

2011-03-18 @ 13:33:22

..Varför kan saker och ting inte flyta på ibland?? Jag blir såååå trött ://////// Skulle söka vårdnadsbidrag för grabbarna från och med mars, man får inte söka förrän Charlie fyllt 1 år och det gjorde han juh den 26 feb.. och sen måste man ha tagit ut 250 dagar.. Så jag skickade in direkt efter C fyllt år och försäkringskassan skickat intygen om att jag har tagit ut 250 dagar!! ( 5-7 dagar kunde det ta för försäkringskassan att skicka intygen). Ja jag säger då det, inte är de snabba!!!! Suck!! Iallafall fick jag mail att vi beviljats vårdnadsbidraget MEN i från april eftersom ansökan kommit in för sent!!! Den var tvungen att komma in förrän den 25 feb, då Charlie inte äns hade fyllt!! gahhhhhhhh !!!!!!!! Ringde iaf nyss till kommun och tydligen så kan man skicka in ansökan innan barnet fyllt 1 år och beviljas från det datum som man skrivit.. Hur ska man kunna veta sånt här???? För mig var det självklart att skicka in papperna när han fyllt år eftersom man inte får söka innan han fyllt!!!! Papperna som låg hemma ifyllda och bara väntade på C´s födelsedag och intygen................................

Nu ska jag snart ta och väcka Sixten, vi var och hälsade på jobbet nu i fm och käkade lunch =) så grabbarna somnade i bilen påvägen hem. Allt är packat och vid 15 snåret ska vi hämta Richard och åka vidare till svärmor och svärfar!! Skulle vilja åka till IKEA, halva priset på alla blommor.. Mamma och pappa var där så jag hoppas att det köper några blommor till oss också! Blommorna här hemma ser lite trötta ut.....


Kommentarer

Postat av: sarah

ja men de ju så man får ett nervöst sammanbrott! dessa system som man BARA ska veta om, de är så satans luddigt allt och jag skulle va eld och lågor!!!! skönt för dig att de löste sig iaf. Men BORDE få ett häfte med all info som behöv när man föder barn.. haha.. kram och trevlig helg

2011-03-18 @ 15:18:19
URL: http://lillagrodans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback