Charlie 1 år!!!!!

2011-02-26 @ 12:51:18

Hurra Hurra Hurra, idag är det lilla Charlies 1:a födelsedag!!!!!!!!!!!!



Födelsedagsbarnet!!!!!!
Tänk vad tiden går fort!! Idag är det ett år sen vår lilla kille kom till världen!
Charlie Richard Oskar
4515 g
55 cm lång

Föddes på Västerås sjukhus 100226
klockan 15.13

17 dagar efter BF
Trodde h*n aldrig skulle komma ut, Sixten kom juh 4 dagar innan BF så vi hade väntat länge...Vi åkte upp till förlossningen för undersökning och koll, i Västerås får man gå över 20 dagar innan de sätter igång en. Men vi blev tillsagda att packa väskan utifall vi skulle bli kvar. Jag var öppen 4 cm men hade inte en ända värk som kändes eller nån känning förutom att jag var trött och ville få ut bebisen!! Skulle ha kännts så jobbigt att få åka hem på fredagen för att sedan komma tillbaka på söndagen för att då bli igångsatt, för jag lovar han hade inte kommit ut innan!! *envisa rackaren* =) Men vi fick vara kvar och kl 12 stack dem hål på vattnet (de ända dem behövde göra) och kl 15.13 föddes CHARLIE !!! Det var en snabb förlossning, kanske lite snabb med tanke på hur stor han var! Hans hjärljud gick ner något och de var tvugna att ta sugklockan.. Jag gick sönder ganska mycket och blev sövd och sydd, grad 4/5 och tydligen är det inte många som har grad 5.. Förmodligen för att han var en stooor kille, så...Såhär i efterhand kan jag tycka att varför??? ska man gå över 17..20 dagar när allt redan är klart!! Ja jag vet att det oftast är bättre att en fölossning startar av sig själv men ändå!! Sixten som kom 4 dagar innan och  vägde 3505 g så alla hade väl kunnat räkna ut att bebisen inte skulle vara liten iaf!! Men det är många sjukhus/landsting som har tagit bort att man får gå över så många dagar men inte Västerås.... Vilket jag tycker att v-ås borde göra, det blir juh bara fler risker både för mamman och barnet.... Så såhär i efterhand är jag lite irriterad på hur det ser ut i Västerås, pga att jag gick sönder så mycket så kommer de förmodligen vilja göra kejsarsnitt vid ett 3:e barn och jag som tycker att mina förlossningar har gått BRA förutom lite efter grejs..



jag på morgonen innan vi åkte till förlossningen!




Charlie alldeles färsk =) bara minuter gammal!!

Nu ska jag sätta mig i soffan med Richard och Sixten, Charlie sover middag.. Klockan 14 är det dags för nästa kalas!!!


Kommentarer

Postat av: sarah

Åh GRATTIS GRATTIS i efterskott till goaste Charlie!! Hänger inte med när ja e på Åland...

Oj vad tiden går fort! Hoppas ni hade mysigt kalas och att 1-åringen var nöjd =)



Men håller med dig. Tycker absolut att du gick för länge...läste om en i tidningen som gick över 18 dagar, hon va typ 35 lr nåt sånt...hon lades in för havandeskapsförgiftning och dog av hjärtinfarkt när barnet va typ 1 tim..läste du de??? SJUKHUS MISS!!!! tycker inte man ska behöva gå längre än 14 dagar...max!! Stor kram till dig som mamma, och en stor kram till din fina 1-åring!! =))

2011-02-27 @ 21:19:07
URL: http://lillagrodans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback